Träningstips

Irini Andersson. Foto av Sotiris Stournaras
Jag heter Irini och är troligtvis den enda som deltagit i alla Yogansas pass. I grunden är jag danslärare, men min kärlek för yoga växer stadigt ju mer jag upptäcker . Jag öppnade Yogansa hösten 2012 och hade då 10 vuxenpass i veckan och en barngrupp. Vår 2017 är det 50 pass på schemat och 20 barngrupper på Yogansa varje vecka.

Här kommer mina personliga tips och rekommendationer för hur du kan träna på Yogansa, tolka fritt och maila gärna om du har frågor, tankar, synpunkter: info@yogansa.se

 

Den rastlösa

Springer du oftare än du går och pratar du oftare än du är tyst? Det gör i alla fall jag. Jag tycker det är väldigt jobbigt att sitta still och har inte tålamod till det som är för komplicerat och odefinierbart. Mina yogalärare rynkar ögonbrynen ofta och säger att jag måste varva ner.. så jag försöker! Under högpresterande perioder när stressen trycker på rekommenderar jag dessa pass:

Den omotiverade

Ibland känns det bara alldeles för jobbigt att åstadkomma något, påbörja något, ta tag i något. Det du behöver då är kanske något uppfriskande och nytt som kan inspirera dig. Personligen motiveras jag av att se fysiskt resultat på kort tid även om det andliga yogan ger mig är långt mycket mer värdefullt i längden. Hur som helst, om du befinner dig i en svacka och behöver ha lite roligt, rekommenderar jag dessa pass:

Den som vill ha något att bita i

När man väl känner att kroppen börjar hitta rätt i koordination och minne är det kanske dags för något att bita i. När du känner att du är redo för nya utmaningar och vill vidga dina vyer både fysiskt och mentalt, rekommenderar jag varmt dessa pass:

Den som är lite försiktig

Om du känner dig som en riktig färsking är det viktigt att du får rätt start! Tänk på att alla pass blir olika beroende på lärare och beroende på din dagsform, håll hjärtat öppet och var inte för dömande mot dig själv! Dessa pass rekommenderar jag för den som vill få en trygg start:

 

Är du fortfarande osäker på vilka lektioner som kan passa just dig? Ring eller maila gärna, info@yogansa.se, 076-1864200

Facebooktwittergoogle_pluspinterestby feather